nOee

Sólo otro weblog de WordPress.com

Modelo de planta de A&C de texto hco

Posted by noeliapc en 12 diciembre 2009

PLANTA DE ANÁLISE E COMENTARIO DE TEXTO HISTÓRICO

TEXTO PROPOSTO: “IMPORTANCIA DA EDUCACIÓN”

A IMPORTANCIA DA EDUCACIÓN.

Se toda a riqueza da sabedoría está encerrada nas letras, se a tantos e tan preciosos bens dá dereito o coñecemento delas, ¿cal será o pobo que non mire como unha desgracia o que este dereito non se estenda a tódolos individuos?.¿E de canta instrucción non se priva o Estado que lla nega a maior porción deles?. E, en fin, ¿cómo é que, preocupandose tanto de multiplica-los individuos que concorren ó aumento de traballo, porque o traballo é a fonte de riqueza, non se preocupou igualmente de coida-los que concorren ó aumento da instrucción, sen a cal nin o traballo se perfecciona, nin a riqueza se adquire, nin se pode acadar ningún dos bens que constituén a pública felicidade?”.

Jovellanos. Memoria sobre a Instrucción pública, 1790

CLASIFICACIÓN.-
HISTÓRICO X HISTORIOGRÁFICO Polo afastamento ou non do autor respecto dos feitos narrados
PÚBLICO X PRIVADO Pola condición ou non de político ou intelectual do autor
TEMÁTICA.-
POLÍTICA X ECONÓMICA SOCIAL OUTRAS
Citas que xustifican a temática do documento.-

dereito, Estado, pública felicidade

COORDENADAS TEMPORAIS.

SÉCULO DAS LUCES, Despotismo ilustrado

COORDENADAS ESPACIAIS.- ESPAÑA/ EUROPA
AUTOR INDIVIDUAL X AUTOR COLECTIVO AUTOR INSTITUCIONAL
IDENTIDADE DO AUTOR.- G.M. de Jovellanos, pensador e ministro ilustrado de Carlos IV
IDEAS PRINCIPAIS (convertidas en titulares alternativos ao do propio documento):  A importancia da instrucción pública como dereito individual e riqueza das nacións.
ANÁLISE DO TEXTO (Subraiado do texto proposto con anotacións marxinais).-

…a sabedoría encerrada nas letras (liña 1)…unha desgracia que este dereito non se estenda a tódolos individuos (liña 3). “¿E de canta instrucción non se priva o Estado (liña 4)…sen a cal nin o traballo se prefecciona, nin se pode acadar ningún dos bens que constituen a pública felicidade (liñas 7-8).

Refiren á importancia da educación como responsabilidade do Estado.

COMENTARIO EXTERNO (Suxire posibeis temas. Elabora un indice y cita fonte de información ).-

Atendendo á identidade do autor ou ás ideas principais titulares do comentario poderían ser respectivamente:“A Ilustración: Unha filosofía racionalista e pragmática” ou “O despotismo ilustrado: Unha lexislación reformista”.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: